9 feb 2014

Review: The poison diaries

In the right dose, everything is poison.

Jessamine (16, ik-figuur) en haar vader Thomas wonen eind 18e eeuw in een vervallen kapel van de ruïne van een klooster. De monniken zijn verdreven door soldaten en het klooster met de bibliotheek is vernield. Haar moeder is gestorven. Thomas staat bekend als apotheker, kweekt geneeskrachtige planten en is fanatiek op zoek naar de recepten van de monniken. De tuin met giftige planten is verboden terrein voor Jessamine. Op een dag laat iemand een vreemde jongen achter bij Jessamine en haar vader. Weed heeft bijzondere plantenkennis en kan met planten praten. Jessamine en Weed raken bevriend en worden verliefd op elkaar. Thomas is vastbesloten om achter Weeds kennis te komen en is bereid zijn dochter daarvoor op te offeren.

Achtergrondinformatie:
The Poison Diaries is geschreven door Maryrose Wood en speelt zich af in het 18e eeuwse Engeland, in de buurt van Londen. Het boek is niet al te dik, mijn versie was 243 pagina's dik.

Mijn mening:
Ik vond dit boek best een goed boek. In het begin had ik niet echt heel erg veel zin om erin te beginnen, maar gister besloot ik het dan eindelijk te doen. Ik dook in bad, een plek waar ik vele uren lezend doorbreng, met het boek en begon te lezen. Voordat ik er erg in had was het ruim een uur verder en begon het water toch behoorlijk koud te worden. 's Avonds ben ik verder gaan lezen, totdat het ondertussen 0:00 uur was op mijn wekker (ik heb tot een uur of elf beneden gezeten en tv gekeken) en ik besloot te slapen. Net heb ik hem uit gelezen en ik ben er helemaal weg van! Ik ben trouwens geen hele snelle lezer en al helemaal niet in het Engels, de taal waarin ik het boek gelezen heb. Het bevat voor mijn gevoel precies genoeg eigenaardigheden, zonder het boek te over dramatiseren. Je leert de personages goed kennen, zonder dat je in één keer hun hele biografie kent. Zo is Weed nog steeds een beetje een mysterie voor mij. Ik wil het liefst nu meteen in deel twee, Nightshade, beginnen, maar dat gaat helaas nog niet. Hij is gereserveerd bij de bibliotheek en moet er nu nog een tijdje op wachten. Zodra ik hem heb, zal ik hem meteen lezen en zo snel mogelijk een review online zetten!

Geen opmerkingen: