20 apr 2014

Review: De Godinnentest

Onsterfelijkheid is nog maar het begin


Het is een test die nog geen enkel meisje overleefd heeft. En nu is de beurt aan Kate! Omdat Kates ernstig zieke moeder zo graag terug wil naar haar geboorteplaats, verhuizen ze van New York naar het piepkleine Eden, waar Kate op een nieuwe school moet beginnen - zonder vrienden, zonder familie en met de angst dat haar moeder de herfst niet eens meer haalt.
Tot overmaat van ramp toont de plaatselijke hunk belangstelling voor haar, wat de woede van zijn vriendinnetje Ava wekt. Het had Kate dus eigenlijk niet moeten verbazen dat het feestje in het bos waar Ava haar voor uitnodigt, er helemaal niet blijkt te zijn. Wat ze alleen nooit had kunnen voorzien, is dat Ava uitglijdt, met haar hoofd op een steen terechtkomt en doodstil blijft liggen. Maar dan écht dood. Kate heeft nog niet eens tijd gehad om hysterisch te worden wanneer er uit het niets een jongen opduikt - donker en adembenemend knap. Hoe hij het doet, is haar een raadsel, maar hij wekt Ava tot leven en verdwijnt.
Maar niet voordat hij Kate een voorstel heeft gedaan: als zij naar zijn landgoed Eden komt en een reeks van zeven testen aflegt, kan ze niet alleen onsterfelijk worden, maar ook een heuse godin en... zijn bruid. En o ja, hij is Henry, de god van de onderwereld, ook wel Hades genoemd.
Kate is ervan overtuigd dat hij getikt is, maar toch... Ze heeft met eigen ogen gezien wat hij met Ava deed. Zou hij haar moeder ook kunnen redden? Want in dat geval is ze tot élke test bereid!
Alleen... wat als het haar niet lukt?


Achtergrondinformatie:

Een lange samenvatting voor een boek van slechts 352 pagina's dik. Voor sommigen lijkt dit misschien dik, maar het valt echt reuze mee. Dit boek is geschreven door Aimée Carter. Zij heeft, afgezien van deze boekenserie, ook nog een boek genaamd Pawn en een paar korte verhalen over de Godinnentest-serie geschreven. De originele titel van het boek is The Goddess Test. Deze titel is dus letterlijk vertaald, wat niet altijd het geval is bij boeken.
Dit boek is uitgeven bij Harlequin in 2013.

Mijn mening:

Ik ben echt gek op dit boek! Het verhaal is echt geweldig en de personages, afgezien van Kate, spreken me erg aan. Ja, afgezien van Kate, de hoofdpersonage.
Af en toe vind ik haar geforceerd overkomen en gedraagt ze zich lichtelijk onredelijk. Zo kan ze zich niet bij bepaalde gegevens neerleggen. Ook was ze, vooral aan het begin, naar mijn mening iets te naïef. Wat me vooral opviel, was dat Kate best preuts is. Ze mag dan wel 18 zijn, hier is vrij weinig van te merken in het boek. Zo draait ze bijvoorbeeld heel erg om het woord seks heen. Ik mag hopen dat een gemiddelde 18-jarige dat woord toch wel uit durft te spreken bij haar aanstaande echtgenoot. Dit vond ik af en toe nog al storend.
Henry vond ik werkelijk geweldig. Het is duidelijk dat hij zijn best doet om er voor Kate te zijn, al is hij nog steeds niet over Persephone heen en maakt dit ook duidelijk. Waar kan ik mijn eigen Henry halen?
James en Ava zijn ook twee van mijn favoriete personages. Helaas merkte ik wel met James dat hij een beetje geforceerd leek. Zo leek hij zijn verhaal wel erg graag kwijt te willen en dat sprak mij niet heel erg aan.
Het lijkt wel of ieder boek er eentje nodig heeft. Een vrolijke en vriendelijke beste vriendin die niet altijd even snugger is en een ware mannenverslinder is. Helemaal geen slecht iets, alleen begint het wel een beetje voorspelbaar te worden ondertussen. Gelukkig heeft Ava nog enige diepgang en zorgt ze voor een grote plottwist, iets waar ik zelf gek op ben.
Ik ben dus erg te spreken over dit boek. Zeker het stukje van de Griekse mythologie wat erin verwerkt is, is voor mij een groot pluspunt. Ik kan dan dus ook niet wachten om het volgende deel te kunnen lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten