27 apr 2014

Review: Silber

De 15-jarige Liv Silber heeft altijd al bijzondere dromen gehad, maar nu ze voor de zoveelste keer verhuisd is, gebeuren er wel erg vreemde dingen. In haar dromen ontmoet ze haar stiefbroer Grayson en zijn drie vrienden, en overdag blijken zij precies hetzelfde te hebben gedroomd. Ze blijken samen te kunnen dromen. Een van de vrienden, Henry, zoekt Liv regelmatig op in haar dromen, en lijkt net zo verliefd als Liv. Is hij dat ook in de werkelijkheid? Liv raakt betrokken in een gevaarlijk spel, een gevecht met een demon. Gelukkig gelooft Liv niet in demonen. Maar of ze dat kan volhouden…

Achtergrondinformatie:

Silber is het eerste deel in de nieuwste trilogie van Kerstin Gier. Zij is al bekend van de Edelstenen trilogie, waarin het verhaal van Gwen verteld wordt. Het boek is 322 pagina's dik en leest snel door. Ik was er met een paar dagen doorheen. De originele titel van het boek is Silber: dream a little. Deze titel is in het Nederlands goed overgenomen, aangezien de hele titel Silber: het eerste boek der dromen luidt. Natuurlijk is dat een stuk langer om steeds te typen, dus daarom houd ik het liever gewoon bij Silber. Het boek is uitgegeven door Blossom Books.

Mijn mening:

Ik ben erg te spreken over dit boek. Het verhaal zit goed in elkaar, net als de personages. Wel had ik, zeker aan het begin, moeite met Henry, Jasper en Arthur uit elkaar te houden. Gelukkig werd deze verwarring minder toen ik verder was in het boek.
Het verhaal bouwt zich goed op en er zitten een aantal boeiende plottwists in. Het boek eindigt in een redelijke cliffhanger en ik wil dan ook graag het volgende boek lezen!
De wereld waarin het verhaal zich afspeelt, boeit me ook heel erg. Het elkaar kunnen ontmoeten in dromen is iets waar ik volgend boek meer over zou willen lezen. Bijvoorbeeld hoe het kan dat sommigen in hun dromen wél volledig bij bewustzijn zijn en anderen niet. Die uitleg miste ik een beetje in dit deel.
Echt heel veel heb ik niet meer over dit boek te zeggen. Een leuk boek waarbij ik in het volgende deel net iets meer opbouw van de wereld wil zien.

Geen opmerkingen: