29 mrt 2014

Review: Carrie

Carrie White is een onopvallende tiener die bang is om volwassen te worden. Haar godsdienstwaanzinnige moeder wil maar niet begrijpen dat Carrie ook wel eens leuke kleren aan wil. Op school wordt ze gepest. Carrie is dan ook vreselijk blij wanneer de knapste jongen van de klas haar vraagt met hem naar het eindejaarsfeest te gaan...













Achtergrondinformatie:
Carrie is het eerste boek van de schrijver Stephen King. Ander werk van hem is onder anderen It en The Shining. De film Carrie is in totaal drie keer verfilmd. De eerste film kwam in 1976 uit. Deze film kreeg een opvolger, The Rage: Carrie 2. Deel twee was een grote flop. De meest recente verfilming stamt uit 2013.

Mening:
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over dit boek. Het wordt vanuit verschillende perspectieven en op verschillende manieren verteld. Dit is een zeer positief aspect van het boek in mijn ogen. Helaas heeft het boek ook minder goede punten. Zo vond ik het verhaal erg langdradig, ondanks het feit dat het boek zelf best dun is. Het schoolfeest, waar het boek naartoe opbouwt, wordt snel en kort beschreven. Dit had ik graag iets anders gezien.
De ontwikkeling van Carrie vond ik wel erg boeiend om te zien. Zo gaat ze van een meisje wat alles doet wat haar moeder zegt, naar iemand die weigert om ook maar te luisteren.
Voor mij is dit boek het net niet helemaal, maar voor iemand anders zou dat maar zo het geval kunnen zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten