2 mrt 2014

Review: Scarlet

Let op! Dit artikel kan spoilers bevatten voor Cinder, het boek wat zich voor de gebeurtenissen van Scarlet afspeelt.
Terwijl Cinder verwoed pogingen onderneemt om te ontsnappen uit de gevangenis, is aan de andere kant van de wereld, in Frankrijk, Scarlet Benoit op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Tijdens haar tocht ontdekt ze dat haar grootmoeder veel geheimen had. Wanneer ze Wolf, een rebel, ontmoet, lijkt hij de enige die haar kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Ondanks zijn duistere verleden, voelt Scarlet zich toch aangetrokken tot hem Het speurwerk van Scarlet en Wolf brengt hen op het pad van Cinder, en hun verhaal blijkt veel meer verbonden dan ze konden vermoeden. Samen moeten ze alles op alles zetten om uit de handen te blijven van de geslepen Lunar koningin Selena, die bereid is tot alles om van prins Kai haar man, haar koning maar vooral haar gevangene te maken
Achtergrondinformatie:
Scarlet is het vervolg op Cinder en deel twee in The Lunar Chronicles. Het speelt zich vrijwel direct na Cinder af, zo'n honderd jaar na de vierde oorlog. Het grootste deel van het verhaal speelt zich af in het huidige Frankrijk. Hier komt van origine het sprookje van Roodkapje, waarop dit boek gebaseerd is, ook vandaan.

Mening:
Ik ben zeer te spreken over dit boek. Net als bij Cinder was dit boek snel te lezen en makkelijk te volgen. De personages hebben problemen waar sommigen in het echte leven ook mee te maken kunnen krijgen en dit voegt een stuk realisme voor mij toe. Roodkapje is een sprookje wat mij altijd al enigszins geïnteresseerd heeft en na dit boek is dat zeker ook weer het geval!
Het perspectief van dit boek verschilt tussen Cinder, Scarlet, Kaito, Wolf en Thorne, de metgezel van Cinder met wie ze de gevangenis ontsnapt, en koningin Levana. Je bleef net lang genoeg in het perspectief van iemand, voordat er weer overgeschakeld werd. Zo begon het niet te vervelen, maar had je ook weer genoeg tijd om je in te leven in de personages.

Geen opmerkingen: