31 mrt 2014

Review: Matched

Watched by society. Trapped by rules. Freed by love?

Cassia groeit op in een toekomstige maatschappij waarin alles voor haar geregeld wordt. Het lijkt zo mooi als Cassia door de Autoriteiten wordt uitgehuwelijkt aan haar beste vriend. Maar dan gaat er iets mis, grondig mis. Al snel krijgt Cassia in de gaten dat er een aantal vreemde en verontrustende rafelranden zitten aan De Unie. En dat de Autoriteiten niet gediend zijn van kritische onderdanen.













Achtergrondinformatie:
Matched is het eerste deel van de gelijknamige trilogie van Ally Condie. Verder heeft zij nog de Yearbook trilogie en twee andere boeken geschreven. Het boek speelt zich af in de toekomstige Verenigde Staten, De Unie.

Mening:
Mijn mening is best positief over dit boek. Het was een prima boek met een prima verhaallijn en prima personages. Geen meesterwerk, maar gewoon prima voor tussendoor. Echt heel veel heb ik er inderdaad niet over te zeggen, alleen dat het boek gewoon leuk is. Wel vind ik de wereld erg boeiend. Zo zijn er slechts 100 schilderijen, boeken, muziekstukken en nog wat andere dingen, uitgekozen om bewaard te blijven. De rest was allemaal vernietigd door de overheid. Zelf vraag ik me dan af welke boeken er nog over zijn, welke muziek nog te horen is, welke schilderijen er nog over zijn. Hier had ik graag meer ontwikkeling in willen zien. Misschien komt dat in de komende twee boeken nog, al heb ik niet echt heel erg veel zin in het lezen van de boeken. Ze schijnen namelijk erg tegen te vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten